Wybierz krajWybierz kraj
Polska - podłogi mieszkaniowe

Inspiracja i trendy we wzorach

Co roku Tarkett dodaje nowe wzory do swoich linii, zatem kolekcje oferują każdemu coś ciekawego i zawsze są na topie. Zaglądamy za kulisy wraz z zespołem ds. projektów Tarkett, aby zobaczyć jak się je dobiera i produkuje.
 
Za kulisami
 
Przy następnym zakupie podłogi pomyśl chwilkę o wszystkich osobach, które Ci ów zakup umożliwiają. Za kulisami są zespoły ludzi pracujących po to, by zapewnić Ci najlepsze nowe pomysły i techniki, abyś mógł stworzyć podłogę swoich marzeń.
Według Valérie Pavard, projektantki w Centrum Projektu Europy Zachodniej Tarkett: „Podłogi to cudowne płótno. Oferują różne materiały – drewno, laminat, winyl – każdy posiadający swoje właściwości i potencjał. Jako projektanci, musimy znaleźć rozwiązania, które łączą to, czego chcą ludzie, z odpowiednią funkcjonalnością. A przy nowych trendach i wciąż rozwijających się technikach nasza praca nieustannie się zmienia”.
 
Projektanci Tarkett są różnego pochodzenia, od tekstyliów po projektowanie produktu, ale dzielą wspólne przekonanie, że Twoja podłoga może być najważniejszym elementem wystroju Twojego domu.
 
Lansowanie mody
 
Każda nowa kolekcja to pełne 12 miesięcy pracy. Jednak zanim zobaczysz nowe linie, członkowie zespołu ds. projektów dwoją się i troją, aby określić co jest obecnie na topie, i trzymają rękę na pulsie, kontrolując zmieniające się gusta konsumentów. Sandrine Bellavoine kieruje Trend Competence and Forecasts Centre (Centrum Znajomości Trendów i Prognozowania) firmy Tarkett i jest odpowiedzialna za dostarczenie projektantom jak najlepszych informacji oraz inspiracji do dalszej pracy. „Trendy zmieniają się tak szybko, że musimy być czujni. Odwiedzając targi na całym świecie oraz utrzymując kontakty z architektami i projektantami mamy pewność, że nasze produkty będą odzwierciedlać aktualne trendy”.
 
Wzór dla każdego stylu
 
Jednym z wyzwań dla projektantów jest sama liczba opcji prezentowanych przez różne materiały – czy jest to winyl, laminat czy drewno. Jak mówi Valerie Pavard: „Przykładowo dzięki naszym podłogom winylowym nie ma ograniczenia co do wzorów, które możesz zastosować. Natura, abstrakcja –– możesz odtworzyć w winylu, co tylko zechcesz. Podobnie jest z laminatem. Te nowoczesne produkty są tak uniwersalne, że praca z nimi to przyjemność”.
 
Nowy wygląd dla bardziej tradycyjnego produktu
 
Drewno ma wizerunek bardzo tradycyjnego produktu, ale nowe techniki dają masę nowych możliwości, które obracają jego naturalne właściwości na jego własną korzyść, podkreślając lub zmieniając wygląd. Stosowanie rozmaitych kolorowych lakierów, lub na przykład dwóch lakierów na raz, pozwala na zróżnicowanie barw powierzchni w zależności od światła. „W przypadku Salsa Ash White Pearl czerpaliśmy inspirację z biżuterii i branży samochodowej!” – mówi Sandra Bengtsson, menadżer ds. Projektu & Linii produktów Wood. „Rezultat przypomina perłowy wygląd muszli – zupełnie nowa koncepcja drewnianej podłogi”.
 
Innowacje w Projekcie i Produkcie
 
Opracowywanie nowych produktów i ulepszanie istniejących linii to przede wszystkim współpraca pomiędzy projektantami, menadżerami produktów i działem R&D. Razem wykorzystują opinie z zewnątrz, w tym od architektów i projektantów, jako inspirację do nowych przedsięwzięć. W tym roku można to zobaczyć w nowych produktach ‘Aquastyle’. Aquastyle to nasza pierwsza podłoga z laminatu przeznaczona do kuchni i łazienki – produkt powstały dzięki MRTech, specjalnej obróbce, która powstrzymuje wsiąkanie wody w spojenia. Poza tym, że jest bardzo praktyczna, jest też dostępna w wielu wzorach drewna i kamienia, które są w modzie.
 
Nowością w tym roku jest także „Podłoga w pudełku”, która była ulubionym projektem zespołu. „Próby stworzenia czegoś zupełnie nowego są bardzo ekscytujące” – mówi Hubert Dugast, szef projektu produktu Vinyl Residential – „a Podłoga w pudełku to prawdziwa innowacja. To cała podłoga 2 m2 w formie samoprzylepnej rolki, wystarczająco mała, by zmieścić się w małym pudełku. Bardzo szybka w montażu. Po prostu przywozi się ją do domu, rozwija i wygładza – i mamy nową podłogę”.
 
Co się gotuje?
Jak lepiej pokazać potencjał i zalety winylu niż poprzez codzienną czynność, która przemawia do wszystkich zmysłów? „Gotowanie z Tarkett” to wystawa mająca podkreślić wyjątkową linię winylową i jej potencjał w formie jedzenia. Czekolada, owoce, słodycze, herbatniki – są tu wszystkie barwy kuchni. To okazja, według Beatrice Mange, wiceprezes ds. Projektów Tarkett, „do zgłębienia nowych doznań i stworzenia nowego podejścia poprzez wszystko, co ma związek z gotowaniem – poprzez zabawę, przyjemność, dotyk, wyobraźnię, kontemplację…”.
 
Czego możemy się spodziewać w 2010-2011
 
A więc co zespół projektowy stworzył na sezon 2010-2011? „Jeden temat wyraźnie przewija się we wszystkich trendach na nadchodzący rok” – mówi Sandrine Bellavoine – „i są to cechy przyjazne dla środowiska. Nie ma znaczenia czy ogólny styl jest naturalny, technologiczny, prosty czy skomplikowany, wszyscy chcą zrobić coś dla środowiska naturalnego na różne sposoby”.
 
Jeśli chodzi o przyszły rok, zespół projektowy już ciężko pracuje nad następną kolekcją.